Kunst van de kunstuitleen o.a. frida kahlo , herman brood , modigliani , banksy.

Kunst van de kunstuitleen o.a. frida kahlo , herman brood , modigliani , banksy.

Bezichtigen

Zaterdag 06/07/2024 11:00-14:00

Afhalen

Vrijdag 19/07/2024 07:00-14:00

Druivenstraat 5, 4816 KB Breda, Nederland

Aantal kavels
350 kavels
Einddatum
Einde op 11/07/2024 15:00
Veilinghuis
Troostwijk
Sorteer op

: (geboren in 1957) is een Amerikaanse multimedia- en installatiekunstenaar, getrouwd met Jacqueline Humphries. Hij voltooide in 1979 een Bachelor of Fine Arts aan het California Institute for the Arts, Valencia, Californië. Zijn kunst omvat een scala aan media, waarbij hij werkt met video, beeldhouwkunst, installatie, performance en schilderkunst. Hij woont en werkt in New York City. Hoogte: 30cm Breedte: 40cm... lees meer

Huidig bod
Huidig bod 10,00
Aantal biedingen
0 biedingen
Nummer
186

Wim Delvoye (Wervik, België, 1965) is een hedendaags Vlaams kunstenaar die werd opgeleid in Gent. Wim Delvoye is een Belgisch neo-conceptuele kunstenaar die zich eigent kunsthistorische stijlen en motieven toe-eigent en deze gebruikt om triviale maar toch onconventionele objecten te sublimeren, waarbij hij op een intelligente en verbazende wijze filosofische ideeën, een intrinsiek materiaalgebruik, moderne technieken en een liefde voor vakmanschap combineert. Vanaf het begin van de jaren tachtig profileert hij zich met opgemerkte werken: strijkplanken en schoppen beschilderd met heraldische motieven, Delftse patronen op gasflessen, glas-in-loodramen in voetbalgoals,etc. Zijn werken zijn als het ware hybrides, spelend met de tegenstelling tussen hoog en laag, tussen hedendaagse kunst en popcultuur, waarbij ambacht en concept worden gecombineerd, en ernst tegenover ironie wordt uitgespeeld. Techniek: Offset print Hoogte: 30cm Breedte: 40cm... lees meer

Huidig bod
Huidig bod 10,00
Aantal biedingen
0 biedingen
Nummer
187

: heeft meerdere periodes doorgebracht in diverse werelddelen; vandaar dat zijn werk in galeries op de gehele aardbol te vinden zijn. Hij schildert en fotografeert in een ware PopArt stijl, waarbij zijn iconische figuren, Comics, maar ook steden en landschappen een rol spelen. De techniek bestaat meestal uit met relief voorbewerkte doeken, prints, plaksels en tenslotte acrylverf. Een energieke Vibe, volop kleur en power; dat is de uitstraling van de kunstwerken van Mischa. Titel van werk: Mona Lisa Techniek: Acryl op paneel/mixed media Hoogte: 200cm Breedte: 90cm... lees meer

Huidig bod
Huidig bod 400,00
Aantal biedingen
0 biedingen
Nummer
188

Techniek: Lithografie Oplage: 21/200 Hoogte: 50cm Breedte: 35cm

Huidig bod
Huidig bod 100,00
Aantal biedingen
0 biedingen
Nummer
189

Titel van werk: Mickey Techniek: Lithografie Oplage: 76/100 Hoogte: 57cm Breedte: 38cm

Huidig bod
Huidig bod 100,00
Aantal biedingen
1 bod
Nummer
190

Techniek: Litho Oplage: 22/25

Huidig bod
Huidig bod 10,00
Aantal biedingen
0 biedingen
Nummer
191

*Erwin Jules de Vries (Paramaribo, 21 december 1929 – aldaar, 31 januari 2018) was een Surinaams beeldend kunstenaar. Zijn tekenleraar Wim Bos Verschuur ontdekte zijn talent en raadde zijn vader aan hem naar Nederland te sturen. Daar haalde hij aan de Haagse Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten in 1952 de MO-akte tekenen. Van 1954 tot 1958 was De Vries kunstdocent in Suriname, maar hij wilde liever kunstenaar worden. Van 1958 tot 1960 studeerde hij beeldhouwen aan de Rijksakademie van Beeldende Kunsten in Amsterdam. Hij had in Paramaribo in 1948 zijn eerste tentoonstelling op achttienjarige leeftijd. Na zijn studie beeldhouwen bleef hij in Amsterdam wonen waar hij zelfstandig kunstenaar was. In 1984 keerde hij voorgoed terug naar Suriname. De Vries is drie keer getrouwd geweest en was vader van vier kinderen. Hij overleed in 2018 op 88-jarige leeftijd in een ziekenhuis in zijn woonplaats Paramaribo. Techniek: Zeefdruk Hoogte: 32cm Breedte: 42cm... lees meer

Huidig bod
Huidig bod 10,00
Aantal biedingen
1 bod
Nummer
192

Jan Cornelis Snoeck (Rotterdam, 5 maart 1927 – Den Haag, 31 maart 2018) was een Nederlandse beeldhouwer. Snoeck volgde een opleiding aan de Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten in Den Haag, waar hij in 1949 afstudeerde. In 1953 werkte hij gedurende een jaar in het atelier van Ossip Zadkine in Parijs. Aanvankelijk werkte Jan Snoeck met de materialen steen, hout en brons. Later werkte hij vooral in keramiek. Hij gebruikte vrolijke, primaire kleuren en meestal waren mensen zijn onderwerp. Onder andere maakte hij de bedden voor het HMC Westeinde in Den Haag. Het meestal monumentale werk van Snoeck is zowel in Nederland als in het buitenland te vinden. Titel van werk: 5 stoelen Techniek: Zeefdruk Oplage: 92/200 Hoogte: 70cm Breedte: 60cm... lees meer

Huidig bod
Huidig bod 50,00
Aantal biedingen
0 biedingen
Nummer
194

(Münchenbuchsee), 18 december 1879 – Muralto, 29 juni 1940) was een in Zwitserland geboren kunstschilder met de Duitse[1] nationaliteit, die in zijn werk abstracte en figuratieve elementen combineerde met een uitgebalanceerde kleurtechniek. Zijn werk behoort tot de moderne kunst. Techniek: Artprint Hoogte: 70cm Breedte: 60cm... lees meer

Huidig bod
Huidig bod 10,00
Aantal biedingen
0 biedingen
Nummer
195

(1948) is een autodidact uit een oud kunstenaarsgeslacht. Geïnspireerd door kunstenaars als Salvador Dalí, Miró en Picasso heeft hij delen van hun zuidelijke temperament overgenomen in zijn thematiek, zoals een bijzondere belangstelling voor vogels, paarden en vrouwen. Zijn thema ligt niet van tevoren vast, ontstaat bij wijze van spreken pas wanneer de kwast voor de eerste keer het nog blanke doek raakt. Zo spontaan mogelijk, eerlijk, recht uit het gepassioneerde kunstenaarshart. Techniek: Zeefdruk Hoogte: 65cm Breedte: 50cm... lees meer

Huidig bod
Huidig bod 10,00
Aantal biedingen
0 biedingen
Nummer
196

Titel van werk: Zelfportret Techniek: Lithografie Oplage: 52/250 Hoogte: 70cm Breedte: 50cm

Huidig bod
Huidig bod 100,00
Aantal biedingen
1 bod
Nummer
197

Titel van werk: The new spirit Techniek: Lithografie Oplage: 140/500 Hoogte: 50cm Breedte: 50cm

Huidig bod
Huidig bod 100,00
Aantal biedingen
0 biedingen
Nummer
198

Techniek: Acryl/pigment op papier Hoogte: 100cm Breedte: 90cm

Huidig bod
Huidig bod 50,00
Aantal biedingen
0 biedingen
Nummer
199

Titel van werk: Este Serdito Techniek: Acryl op doek Hoogte: 100cm Breedte: 160cm

Huidig bod
Huidig bod 250,00
Aantal biedingen
0 biedingen
Nummer
200

Richard Smeets (Gennep, 1955) is een Nederlandse beeldhouwer en kunstschilder werkzaam in Heijen. Leven en werk Richard Smeets heeft zijn opleiding gevolgd aan de Stadsacademie Beeldende Kunsten in Maastricht. Sinds medio jaren ’80 is zijn werk te omschrijven als lyrisch-abstract. Naar eigen zeggen komt zijn werk tot stand in drie fasen. De basis vormt een ervaring, een herinnering, die de schilder vervolgens materialiseert in verf en kleur. Richard Smeets maakt tevens beelden van brons, corten-staal en polyester die nauw verwant zijn aan zijn schilderkunst. Een goed voorbeeld hiervan zijn de grote bronzen met de titel ‘’Tafelgesprekken’’. Samen met schrijfster Marion Bloem maakte Richard Smeets een boek waarin beiden op elkaars werk reageerden. Techniek: Zeefdruk Oplage: 173/180 Hoogte: 40cm Breedte: 70cm... lees meer

Huidig bod
Huidig bod 20,00
Aantal biedingen
0 biedingen
Nummer
201

Richard Smeets (Gennep, 1955) is een Nederlandse beeldhouwer en kunstschilder werkzaam in Heijen. Leven en werk Richard Smeets heeft zijn opleiding gevolgd aan de Stadsacademie Beeldende Kunsten in Maastricht. Sinds medio jaren ’80 is zijn werk te omschrijven als lyrisch-abstract. Naar eigen zeggen komt zijn werk tot stand in drie fasen. De basis vormt een ervaring, een herinnering, die de schilder vervolgens materialiseert in verf en kleur. Richard Smeets maakt tevens beelden van brons, corten-staal en polyester die nauw verwant zijn aan zijn schilderkunst. Een goed voorbeeld hiervan zijn de grote bronzen met de titel ‘’Tafelgesprekken’’. Samen met schrijfster Marion Bloem maakte Richard Smeets een boek waarin beiden op elkaars werk reageerden. Techniek: Zeefdruk Oplage: 176/180 Hoogte: 40cm Breedte: 70cm... lees meer

Huidig bod
Huidig bod 20,00
Aantal biedingen
0 biedingen
Nummer
202

(Münchenbuchsee), 18 december 1879 – Muralto, 29 juni 1940) was een in Zwitserland geboren kunstschilder met de Duitse[1] nationaliteit, die in zijn werk abstracte en figuratieve elementen combineerde met een uitgebalanceerde kleurtechniek. Zijn werk behoort tot de moderne kunst. Titel van werk: Fir trees Techniek: Art print Hoogte: 80cm Breedte: 60cm... lees meer

Huidig bod
Huidig bod 25,00
Aantal biedingen
1 bod
Nummer
203

:'La fin des certitudes' is de titel van het laatste boek van Ilya Prigogine. Het was ook de titel die Bruno Sluydts gebruikte voor zijn tentoonstelling in 1999 in De Zwarte Panter, Antwerpen. De titel verwijst naar de link die Sluydts legt tussen een nieuwe manier van denken in de wetenschap, waar hij in zijn kunst naar verwijst. Na verschillende periodes in de evolutie van zijn eigen stijl, van een soort neo-expressionisme, over postmodernisme, met verwijzing naar mythologische thema's, groeide het uiteindelijke breekpunt uit de wetenschap. Na het lezen van enkele van de nieuwe chaostheorieën kwam Sluydts op het idee om deze theorieën op een plastische manier uit te proberen. Dus werd de theorie praktisch gemaakt. Hij ging uit van de fractals. De term 'fractal' was het idee van Benoit Mandelbrot. Hij heeft het van het Latijnse woord 'frangere', wat 'breken' betekent. Sluydts begon zijn schilderij op te splitsen in fragmenten, 'fractals'. Hij verwees naar de theorie door gebruik te maken van iteraties, Mandelbrotsets en anderen. Toen de chaostheorie werd opgeslokt door de meer universele theorie over 'complexe systemen', werd zijn werk soberder en gekoppeld aan het onderbewustzijn. Zowel de hersenen als het universum zijn beide complexe systemen. Zijn eerste uiteenzetting over complexe systemen noemde hij 'zelforganiserend', zoals instabiele dynamische systemen zichzelf organiseren. Hij bracht de interactie in de natuur over op de schilderkunst, wat leidde tot titels als 'Correlation Man' en 'Free Order'. Het resultaat is een kleurrijke en krachtige mix van emoties, wetenschap, gedachten en leven. In feite functioneert de evolutie van zijn werk zelf als een complex systeem. Het grijpt terug naar zijn neo-expressionistische werken, het verwijst naar politiek, wetenschap en liefde en het probeert een nieuwe plastische taal te creëren. Sluydts legt echter minder de nadruk op de schilderijen, dan op de theorie erachter. Techniek: Acryl op papier/conte Hoogte: 75cm Breedte: 60cm... lees meer

Huidig bod
Huidig bod 50,00
Aantal biedingen
0 biedingen
Nummer
204

: zo’n 20 jaar verder is Carolina een succesvol kunstenares met een veelzijdigheid en een gevoel voor kleurgebruik, zoals men zelden aantreft. Haar werken behelzen vaak een klassiek thema, met een zeer moderne uitstraling. Haar recente werk is meer als lyrisch abstract te beschrijven. In vrijwel ieder werk is men getuige van de contradictie die Carolina Paulussen weergeeft. Werkend vanuit expressie en constante vernieuwing. Gemotiveerd door de constante beweging welke het schilderen in haar teweegbrengt. Titel van werk: Over rozen Techniek: Acryl op doek... lees meer

Huidig bod
Huidig bod 375,00
Aantal biedingen
0 biedingen
Nummer
205

Titel van werk: Buurtfeest Techniek: Acryl op deok Hoogte: 110cm Breedte: 170cm

Huidig bod
Huidig bod 250,00
Aantal biedingen
0 biedingen
Nummer
206

De kunst van Shunyam staat voor emotie en confrontatie. Haar schilderijen raken je, haar kunst is Out of the Box. Ze brengen je of terug naar een herinnering of maken je bewust van vergeten plekken in jezelf. Na aanvankelijk vooral puur optimistische en blije schilderijen en illustraties van een imaginaire wereld te hebben gemaakt is zij de diepte in gegaan en grenzen gaan verleggen en terug in de realiteit beland. In haar nieuwe serie schilderijen, gaat zij voor de verbeelding van pure emoties zoals : Vertwijfeling, Wantrouwen, Verlangen, Overwinning maar ook sexuele Lust en Liefde. Ook hierin heeft zij haar eigen herkenbare signatuur gevonden. Ze daagt de toeschouwer uit door middel van haar schilderijen deze confrontaties in zichzelf aan te gaan. Haar kunst in de oude, maar zeker ook haar nieuwe stijl, zijn highly collectable zowel in het binnen- als buitenland. Techniek: Zeefdruk Oplage: ea Hoogte: 85cm Breedte: 65cm... lees meer

Huidig bod
Huidig bod 30,00
Aantal biedingen
1 bod
Nummer
207

: zo’n 20 jaar verder is Carolina een succesvol kunstenares met een veelzijdigheid en een gevoel voor kleurgebruik, zoals men zelden aantreft. Haar werken behelzen vaak een klassiek thema, met een zeer moderne uitstraling. Haar recente werk is meer als lyrisch abstract te beschrijven. In vrijwel ieder werk is men getuige van de contradictie die Carolina Paulussen weergeeft. Werkend vanuit expressie en constante vernieuwing. Gemotiveerd door de constante beweging welke het schilderen in haar teweegbrengt. Titel van werk: Over Rozen Techniek: Acryl op doek Hoogte: 180cm Breedte: 80cm... lees meer

Huidig bod
Huidig bod 350,00
Aantal biedingen
0 biedingen
Nummer
208

: zo’n 20 jaar verder is Carolina een succesvol kunstenares met een veelzijdigheid en een gevoel voor kleurgebruik, zoals men zelden aantreft. Haar werken behelzen vaak een klassiek thema, met een zeer moderne uitstraling. Haar recente werk is meer als lyrisch abstract te beschrijven. In vrijwel ieder werk is men getuige van de contradictie die Carolina Paulussen weergeeft. Werkend vanuit expressie en constante vernieuwing. Gemotiveerd door de constante beweging welke het schilderen in haar teweegbrengt. Titel van werk: La Garage Techniek: Acryl op doek Hoogte: 120cm Breedte: 150cm... lees meer

Huidig bod
Huidig bod 250,00
Aantal biedingen
0 biedingen
Nummer
209

Techniek: Acryl op paneel Hoogte: 150cm Breedte: 150cm

Huidig bod
Huidig bod 200,00
Aantal biedingen
1 bod
Nummer
210

(Tegelen, 1952) is een Nederlandse beeldhouwer, lithograaf en kunstschilder werkzaam in Amersfoort. Als Hans van Horck als tiener voor een grote drukkerij werkt, ontstaat zijn interesse voor gedrukte kunst. Hij blijkt talent te hebben voor het ontwerpen van posters. Om zijn creativiteit verder te ontwikkelen verhuist Hans op achttienjarige leeftijd naar Zwitserland. Daar was op dat moment de grafische en toegepaste vormgeving verder ontwikkeld dan in Nederland en dat gaf Hans van Horck de inspiratie voor zijn verdere ontwikkeling als hedendaags kunstenaar. Hans van Horck begint zijn artistieke loopbaan als aquarellist en schildert portretten en vrouwelijk naakt. Aquarelleren wordt verruild voor het werken met (acryl)verf. Hiermee worden grote hoeveelheden op het doek verwerkt, soms heel pasteus, soms vloeibaar met een verwijzing naar zijn eerdere aquarellen. De doeken liggen altijd plat wanneer de kunstenaar er aan werkt. Bijkomend voordeel is dat hij om het doek heen kan lopen en de compositie voortdurend van alle kanten kan beoordelen. Techniek: Zeefdruk Oplage: 15/100 Hoogte: 70cm Breedte: 150cm... lees meer

Huidig bod
Huidig bod 25,00
Aantal biedingen
1 bod
Nummer
211

(Tegelen, 1952) is een Nederlandse beeldhouwer, lithograaf en kunstschilder werkzaam in Amersfoort. Als Hans van Horck als tiener voor een grote drukkerij werkt, ontstaat zijn interesse voor gedrukte kunst. Hij blijkt talent te hebben voor het ontwerpen van posters. Om zijn creativiteit verder te ontwikkelen verhuist Hans op achttienjarige leeftijd naar Zwitserland. Daar was op dat moment de grafische en toegepaste vormgeving verder ontwikkeld dan in Nederland en dat gaf Hans van Horck de inspiratie voor zijn verdere ontwikkeling als hedendaags kunstenaar. Hans van Horck begint zijn artistieke loopbaan als aquarellist en schildert portretten en vrouwelijk naakt. Aquarelleren wordt verruild voor het werken met (acryl)verf. Hiermee worden grote hoeveelheden op het doek verwerkt, soms heel pasteus, soms vloeibaar met een verwijzing naar zijn eerdere aquarellen. De doeken liggen altijd plat wanneer de kunstenaar er aan werkt. Bijkomend voordeel is dat hij om het doek heen kan lopen en de compositie voortdurend van alle kanten kan beoordelen. Techniek: Zeefdruk Hoogte: 100cm Breedte: 130cm... lees meer

Huidig bod
Huidig bod 80,00
Aantal biedingen
0 biedingen
Nummer
212

Antoinette[1] (Patty) Harpenau (Amsterdam, 23 maart 1959) is een Nederlandse schrijfster van voornamelijk spirituele boeken. Ze heeft aanvankelijk bekendheid verworven als kunstschilderes.[2] Van 1986 heeft zij tot in 1996 professioneel geschilderd en internationaal geëxposeerd. Haar werk kenmerkte zich door kleurrijk expressionisme. In 1996 trok zij zich terug uit de kunstwereld. Techniek: Zeefdruk Hoogte: 90cm Breedte: 120cm... lees meer

Huidig bod
Huidig bod 80,00
Aantal biedingen
0 biedingen
Nummer
213

*Fon Klement: Als kunstenaar was Fon Klement autodidact. Na een korte periode waarin hij als figuratief schilder en houtsnijder aanzien verwierf, kwamen in 1960 de eerste meerkleuren grafiekbladen tot stand in de hem zo typerende techniek de hoogdruk boardsnede. Herkenbare vormelementen maakten geleidelijk plaats voor meer abstracte motieven in een sober kleurengamma. Een overzicht van dit werk was in 1980 te zien in het Museum Van Bommel-Van Dam in Venlo. In de tachtiger jaren doen vegetatieve elementen, waarvan vorm en kleur uitbundig zijn, hun intrede. In september 1990 wordt ter gelegenheid van zijn zestigste verjaardag nieuw werk tentoongesteld in het Singer museum te Laren. Zijn oeuvre is behalve op exposities te zien op reizende grafiektentoonstellingen. Sinds 1961 is hij lid van Xylon, de internationale vereniging van houtsnijders, die regelmatig grafiek toont in heel Europa. De expositie Prints today in the U.S.A., met een overzicht van grafiek van Nederlandse kunstenaars, onder wie Fon Klement, reist jarenlang door de Verenigde Staten. Tijdens de Grafiekbiennale Grafiek nu in Laren in het najaar van 1990, en later op de Internationale Grafiekbiennale in Maastricht, die tijdens de zomer van 1993 wordt gehouden, wordt aan Fon Klement de publieksprijs toegekend. Fon Klement dient tot een van de succesrijkste kunstenaars van deze tijd te worden gerekend. Techniek: Boarddruk Hoogte: 105cm Breedte: 105cm... lees meer

Huidig bod
Huidig bod 150,00
Aantal biedingen
0 biedingen
Nummer
214

In het oeuvre van Peter De Koninck – zijn monumentale etsen en kleinere olieverfschilderijen – staan architectuur en geschiedenis centraal: afgetakelde monumenten als verweerde symbolen van ideologie en macht, verlaten en dreigende interieurs, maar ook hagelwitte, strakke modernistische gevels. Van het diepste zwart tot de helderste pasteltinten. Recent zijn er – als tegenwicht – ook wervelende landschappen bijgekomen. Maar zelden komt een mens in zijn werk voor. Titel van werk: The meeting call Techniek: Houtsnede Oplage: 6/8 Hoogte: 70cm Breedte: 60cm... lees meer

Huidig bod
Huidig bod 30,00
Aantal biedingen
0 biedingen
Nummer
215

Hij fantaseert binnen wetmatige regels van ordening, ritme en structuur, maar neemt ook de vrijheid om er mee te spelen. Maat en ordening ziet men in de roestkleurige beelden die hij aan het begin van de jaren negentig begon te maken. Ze tonen bijna een grafisch schrift van dungetekende structuren. Hij werkt graag in een eclectische stijl en laat zich niet pakken op een eenduidige stijl, die hem teveel verplichtingen zou opleggen. Momenteel werkt hij voornamelijk op het platte vlak, waarbij in een documentaire sfeer grote schilderijen ontstaan. Transparante takken en afbeeldingen uit de wetenschap, vuurtorens, scheepsbouw e.d. creëren een gelaagdheid die weer sculpturen lijken. Techniek: Acryl op doek Hoogte: 60cm Breedte: 160cm... lees meer

Huidig bod
Huidig bod 200,00
Aantal biedingen
0 biedingen
Nummer
216
© 2024 Alleveilingen. Alle rechten voorbehouden.