Schakel je adblocker uit om alles te bekijken en ons te helpen deze site gratis te houden.
Bedankt voor je steun!
De Spitfire 1500 werd twee jaar voor het einde van de MkIV productie gelanceerd. Triumph voerde al de 1493 cc motor met een enkele Zenith Stromberg carburateur in de MkIV's voor de (V.S.) exportmarkt. Door een wetswijziging voor de Amerikaanse uitstootwaarden werd het vermogen van deze motoren echter zodanig teruggebracht dat een grotere motor echt noodzakelijk werd. In 1974 werd de nieuwe 1493 cc motor uitgebracht in een licht aangepast model; de Spitfire 1500. Met deze motor die 71 Pk leverde en gekoppeld werd aan de versnellingsbak van de Austin Marina haalde de Spitfire 160 km/u bij een gelijkblijvend benzineverbruik. . De Spitfire 1500 onderging veel detailwijzigingen. In 1976 werden alle glimmende onderdelen naar het toen heersende modebeeld vervangen door matzwarte delen. In 1977 werden de bedieningsknoppen aan de stuurkolom vervangen door die van de nieuwe Triumph TR 7. Onderhoudshistorie: Ja gedeeltelijk NAP status: Geen oordeel Carfax Link: https://was.carfax.eu/v0/api/ccdid/5100016408/svc/201/vinreg/DY09SX/checksum/eyJhbGciOiJIUzI1NiIsInR5cCI6IkpXVCJ9.eyJleHAiOjE3MTEyMDg2NTV9.gy3qLbvMqPeZU2c9H6yYV1Om1ZNf13Mh4HSC6bj4erg Transmissie: Handgeschakeld Kleur: rood Datum eerste toelating: 1979-05-31 Stuurwiel: links startinformatie : Start en rijdt Brandstof: benzine Vermogen (pk): 0hp Kenteken: dy09sx Type: 1500 Soft Top Merk: Triumph Aantal deuren: 2 Model: Spitfire Datum eerste toelating (NL): 1979-05-31 Bouwjaar: 1979 Afgelezen kilometerstand: 67801km Ledig gewicht: 803kg APK vervaldatum: 2025-08-31 Chassisnummer: FH132072L Emissieklasse: 0 Laadvermogen: 0 Aantal cilinders: 4