Schakel je adblocker uit om alles te zien en ons te helpen deze site gratis te houden.
Bedankt voor je steun!
De Spitfire 1500 werd twee jaar voor het einde van de MkIV productie gelanceerd. Triumph voerde al de 1493 cc motor met een enkele Zenith Stromberg carburateur in de MkIV's voor de (V.S.) exportmarkt. Door een wetswijziging voor de Amerikaanse uitstootwaarden werd het vermogen van deze motoren echter zodanig teruggebracht dat een grotere motor echt noodzakelijk werd. In 1974 werd de nieuwe 1493 cc motor uitgebracht in een licht aangepast model; de Spitfire 1500. Met deze motor die 71 Pk leverde en gekoppeld werd aan de versnellingsbak van de Austin Marina haalde de Spitfire 160 km/u bij een gelijkblijvend benzineverbruik. . De Spitfire 1500 onderging veel detailwijzigingen. In 1976 werden alle glimmende onderdelen naar het toen heersende modebeeld vervangen door matzwarte delen. In 1977 werden de bedieningsknoppen aan de stuurkolom vervangen door die van de nieuwe Triumph TR 7. startinformatie : Start en rijdt Onderhoudshistorie: Ja gedeeltelijk Transmissie: Handgeschakeld Stuurwiel: links Datum eerste toelating: 1979-05-31 Brandstof: benzine Kleur: rood Carfax Link: https://was.carfax.eu/v0/api/ccdid/5100016408/svc/201/vinreg/DY09SX/checksum/eyJhbGciOiJIUzI1NiIsInR5cCI6IkpXVCJ9.eyJleHAiOjE3MTEyMDg2NTV9.gy3qLbvMqPeZU2c9H6yYV1Om1ZNf13Mh4HSC6bj4erg NAP status: Geen oordeel Merk: Triumph Type: 1500 Soft Top APK vervaldatum: 2025-08-31 Model: Spitfire Chassisnummer: FH132072L Emissieklasse: 0 Kenteken: dy09sx Aantal cilinders: 4 Ledig gewicht: 803kg Afgelezen kilometerstand: 67801km Vermogen (pk): 0hp Datum eerste toelating (NL): 1979-05-31 Aantal deuren: 2 Bouwjaar: 1979 Laadvermogen: 0kg