Merk: Engelaer shipbuilding B.V. Product: Politievaartuig / patrouillevaartuig Materiaal: Staal romp, midscheeps een aluminium opbouw Afmeting: LxBxHolte ca. 23,93 x 6,00 x 2.84m BouwJaar: 1997 Conditie: gebruikt, volgens opgave functionerend Specificaties: Algemene gegevens Registratienummer: - Bouwnummer: 783 Naam vaartuig: P3 Thuishaven: Rotterdam Type vaartuig: Surveillance-/patrouillevaartuig Afmetingen (L x B): 23,93 m × 6,00 m Holte: 2,84 meter Bruto inhoud: 98 ton Netto inhoud: 29 ton Bouwwijze / rompvorm: Staal (romp) met aluminium opbouw Bouwer: Engelaer Shipbuilding B.V. Bouwjaar: 1997 IMO-nummer: 9201748 Maximale snelheid: circa 28 a 30 km/u Voortstuwing Merk / type motor: 2 × MTU 12V183 TE62 Bouwjaar motoren: 1998 Aantal cilinders / vermogen: Elk 12 cilinders / 550 kW per motor bij 2.300 min-1 Brandstof: Diesel Aandrijving: Schroefas Schroeven: 2 × 5-blads Koppelingen: ZF BW 190-serie, reductie 2,03:1, voorzien van trollingfunctie (Stratof) Stuurinrichting: Hydraulisch, hoofd- en noodstuurwerk Boegschroef: Aanwezig (hydraulisch aangedreven) Stuurboordmotor: 4.099,6 uur Bakboordmotor: 4.495,0 uur In september 2015 stond er circa 20.000 uur op de hoofdmotoren. nadien zijn de urentellers vervangen. Overig: overhaal motoren 2016 Elektrische installatie Accu’s: Startaccu’s en noodaccu’s 24V Omvormer: Victron Energy Gelijkrichter: Victron Energy Generator: Tweemaal Perkins type 1006TG1A diesel-aangedreven generator, gekoppeld aan een Stamford generator (400/230 V, 50 Hz, 52 kW), voorzien van akoestische omkasting. Draaiuren generator (circa): BB: 6369 uur - SB: 6208 uur Uitrusting Ankerlier met ketting: Ja, elektrisch bedienbaar Anker(s): Ja Reddingsvlot: 2 × 6-persoons, hydrostatisch ontkoppelend Verwarming: Diesel gestookte centrale verwarming Airco: Ja Koelkast: Ja Airconditioning: Ja Centrale verwarming: Ja, diesel gestookt Radiatoren: Ja Dekkraan: Manuele zwenkkraan SWL 300 kg ME-waterkanonnen: 3 stuks, dieselpomp aangedreven Hydraulisch bedienbare mast Elektrische lier Hekklep met lanceerplatform Bijboot: Deze zal niet mee verkocht worden. Hulpwerktuigen 2× algemene dienstpompen (Elsto, 22 kW) 2× lenspompen + handbediende noodlenspompen S Boiler (Raritan 1700) en hydrofoor (Speck PM10) ME-waterkanoninstallatie met dieselpomp (Volvo Penta TAMD 41F, 137 kW, 240 m³, 127 draaiuren) Navigatie & Instrumentatie Kompas ✔ Log en dieptemeter ✔ Windset ✔ Repeater(s) ✔ GPS-Plotter ✔ Stuurautomaat ✔ Marifoon ✔ Navtex ✔ AIS ✔ Intercomsysteem ✔ Zeeradar + rivierradar ✔ EPIRB ✔ Gasdetectiesysteem (ADN geschikt) ✔ Bochtaanwijzer ✔ Veiligheid & preventie Brandblussers ✔ Zwem- en reddingsvesten ✔ Brandalarm- en detectiesysteem ✔ Hand- en elektrische lenspompen ✔ Certificaten ABS Klassecertificaat nummer 9835641, afgegeven door ABS op 5 januari 2024, geldig tot 30 december 2028. Belangrijk: De jaarlijkse ABS-survey (keuring) moet vóór 30 december 2025 worden aangevraagd (kosten koper). De boot moet uiterlijk voor deze datum onder survey. Zodra ABS aan boord is geweest is de Survey geopend en kan de koper de zaken op orde brengen. Er mag dan niet meer met het schip gevaren worden totdat de Survey is afgerond. Het is akkoord dat het schip gedurende deze periode op de huidige ligplaats blijft liggen echter tot uiterlijk 30 januari 2026. Meetbrief nummer 27539, afgegeven te Rotterdam op 15 juni 1998. Zie onderstaande links voor de documenten https://www.onlineveilingmeester.nl/media/Beschrijving_P3 2.0.docx https://www.onlineveilingmeester.nl/media/2016 hoofdmotoren overhaal HDM offerte.pdf https://www.onlineveilingmeester.nl/media/OFF160023.pdf https://www.onlineveilingmeester.nl/media/inhoudsopgave.pdf Diverse (digitale) gebruikershandleidingen, bekabelingsschema's en beschrijvingen voorhanden, neem hiervoor contact op met info@onlineveilingmeester.nl Bijzonderheden / Opmerkingen Vaartuig was tijdens opname volledig inzetbaar en operationeel. Er is september 2025 een taxatie uitgevoerd met als doel om de actuele waarde van het politievaartuig ten behoeve van verkoop te taxeren. Daarbij is onderstaande waargenomen. Hier kunnen geen rechten aan ontleend worden: Het vaartuig werd geïnspecteerd met het doel hieraan een waarde toe te kennen, zonder dat tanks, machines en andere onderdelen van het schip, welke normaal gesloten zijn, voor inspectie werden geopend en niet met het doel (verscholen) technische gebreken op te sporen. Het vaartuig lag te water met stuurboordzijde langszij de steiger, waardoor het onderwaterschip niet beoordeeld kon worden. Ten tijde van de taxatie-opname lag het vaartuig afgemeerd, zonder bemanning. Volgens opgave van aanwezig walpersoneel was het vaartuig ten tijde van onze opname volledig inzetbaar en in operationele dienst. Vóór verkoop/overdracht zullen het vaartuig volgens opgave ontdaan worden van de politie-kenmerken; de politie-specifieke (communicatie-)apparatuur, de computersystemen, de blauwe zwaailamp en overige dienstzaken (dit is al gedaan). De inventaris aan boord zal volgens opgave bij overdracht tenminste bestaan uit de in het veiligheidsplan opgenomen middelen. Het vaartuig maakt een goed onderhouden indruk met tekenen van gebruik en slijtage die gebruikelijk zijn voor een vaartuig van dit type, voor de toepassing waarvoor het is gebruikt en voor de leeftijd van het vaartuig. Visueel werden geen structurele schades waargenomen. Let op: de kavelinformatie wordt nog aangevuld met foto- & videomateriaal Er staan de lasletters 'P3' op de boeg van het schip. Deze dienen door de koper binnen een maand na overdracht verwijderd te worden door de koper. Politie is, indien Koper van het vaartuig de lasletters P3 op de boeg niet binnen een maand verwijderd, gerechtigd aan Koper een boete op te leggen van € 10.000,-. Deze boete is onmiddellijk opeisbaar door Politie Afgifte in overleg, uiterlijk 30 januari 2026... lees meer